Ett telefonsamtal

Jag måste få dela med mig av en jätterolig incident som inträffade härom kvällen när Anders och Hannes var själva hemma....

Telefonen ringde, och Hannes svarade, vilket han gjort massor med gånger. Han pratade glatt och gick upp på övervåningen och Anders kunde höra honom prata vidare. När han kom ner igen, så frågade Anders vem det var. 
-Jag vet inte, om nån tidning, svarar Hannes.
Jaja, Anders tänkte inte mer på det. Tills telefonen ringer igen efter dryga timmen...
Han svarar.
-Hej, jag heter Olle och ringer från Svenska Dagbladet, säger den som ringer. -Jag måste dubbelkolla en sak med dig. Jag ringde för en stund sen och pratade med en liten herre som hette Hannes, och vi kom överens om en halvårsprenumeration på tidningen, men det kändes som att jag skulle kolla igen...
-Eh, ja, det var min son och han är fem år, svarar Anders. Både han och försäljaren fick sig ett gott skratt! :-)

Hannes är ju väldigt verbal och kan vara lite lillgammal, men personligen så undrar jag hur man inte kan höra skillnad på en 5-åring och en som är äldre....
Tur att det var en säljare som ändå reagerade, så det inte börjar dimpa ner morgontidningar här rätt som det är! :-)
Bäst att tjuvlyssna lite på hans samtal i framtiden, tror jag minsann... ;-)

Postat av: Nina

Hihi:)

 2010-04-13     18:51:16     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss