Hjärtljud från en busig en

Idag var det dags att besöka barnmorskan igen, och gissa vem som hade ett kanon hb-värde!! Japp, alla dessa tabletter har gett resultat, värdet hade åkt upp till 118, hurra!
Jag måste erkänna att jag känner mig piggare, och Anna-Carin, som min barnmorska heter, sa att det syntes på hela mig, jag såg visst mycket piggare ut. Tack, det är roligt att höra! :-) Sen tror jag att det fina vårvädret gör sitt till också.
Magen växer, den var 33 cm nu, och kurvan ligger i överkant på deras tabell. Jag grävde för skojs skull fram Lucas och  Hannes papper, och magen var exakt lika stor med båda dessa, så det kommer nog en 4-4,5 kilos klump igen....

Bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt, och sen tvärs över magen som en limpa, med benen upp mot revbenen.
Den ville inte riktigt avslöja sina hjärtljud, men till slut så hörde vi ett jämnt trummande, och de låg på 140. Jag kunde ju inte låta bli att jämföra med de andra gångerna igen, och med Lucas så låg hjärtljuden något högre, på dryga 150, vilket troligtvis berodde på att jag fortfarande rökte då. Med Hannes har de legat runt 140 hela tiden, precis som denna gången. :-)

Trots att jag känner bebisen varje dag, så är det skönt att gå till mvc och få bekräftat att allting är ok, och givetvis, att få lyssna på det lilla, lilla hjärtat!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss