så är det väl dags att kliva upp ur soffan då...




När jag var på återbesök hos min barnmorska så kom vi överens om att jag skulle börja minska på mitt socker och börja smått med lite träning när skolorna och vardagen börjar. Efter de andra graviditeterna har gravidkilorna rasat av mig, men de här verkar vilja stanna, suck.

Och nu är det dags! Imorgon börjar ju skolan för grabbarna!!
Det är med skräckblandad förtjusning jag ser framemot att dra på mig gympaskorna och bege mig ut på vägarna, men telefonen är laddad med en ljudbok som skall hålla mig sällskap.

Så denna vecka skall jag koncentrera mig på följande:

-minst 30 minuters promenad varannan dag
-frukost, lunch och middag VARJE dag! (jag hoppar gärna över lunchen annars...)
-försöka att undvika socker utan anledning
-inget snask på kvällarna

Och för att jag ska känna lite press så kommer jag att här att skriva in min viktförändring varje vecka!! Förhoppningsvis med ett minustecken framför, de flesta veckorna iaf...

Den 4/9 börjar den riktiga utmanigen, så inget med socker får intas på en hel månad!!! Det var jag och Nina som kom på denna (dumma??...) ide, och endast tanken på detta ger mig panik...
Men om Lucas klarar ett helt år utan godis så borde jag väl klara en månad!? Skärpning Jenny!
Postat av: Jenny A

Här är det också verkligen dags! Mycket gott hela sommarn har resulterat i...ja du förstår nog.

Min yngsta och jag ska börja imorrn. Man ska låta bli allt onyttigt, ja med socker då, och man får välja en sak! Jag funderar fortfarande om jag ska välja choklad eller glass. Allt annat är "off limit", men jag vet inte riktigt hur länge. Vi tar väl en månad i taget, iaf jag.

Promenera och cykla står också på schemat, har köpt en träningskalender som man skriver ner allt man gör och mår...rekommenderas;)

Jag får väl ta utmaningen till min blogg också så man anstränger sig....Nu ska vi må bra Jenny!

Kram Jenny

ps. en sallad på stan nån dag framöver kanske;)

 2010-08-22     22:35:05     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Postat av: Anne

Du fixar det. Du har ju SISU!



En dag i taget, vecka för vecka och vips är månaden över!



Du har ju support från släkt och vänner. Go Jenny!

 2010-08-23     08:00:37
Postat av: Nina

Det är ingen dum idé Jenny:)

 2010-08-23     09:55:24     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss