luciafirande

Ikväll packade vi fikakorgen och åkte till skolan, där Hannes och de övriga 6-åringarna skulle ha luciafirande.
Matsalen, där firandet var, var fyllt till sista platsen. Av nyfikna föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar.
Och när de små sötnosarna sen tågade in sjungandes Sankta lucia, så bara mös jag. Det är något speciellt med Lucia. Kanske massor med barndomsminnen? :-)

De superduktiga barnen sjöng flera sånger, innan de tågade ut igen. Därefter packades det upp fika på alla bord, smaskens!


Hölös sötaste pepparkaksgubbe! :-)

Jag vet att det är något av en pärs för all förskolepersonal, det här med Luciafirande, men jag garanterar, det finns få saker som slår detta, ur en förälders synpunkt!
Hur mysigt som helst!
Postat av: Jenny A

Sicken söt gubbe ;)

Jag saknar luciafirande, lite tråkigt när barnen blivit stora, men jag har lite minnen iaf...

Kram på dig!!!

Jenny

 2010-12-15     00:42:57     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Postat av: Nina

Mitt hjärtegull!

 2010-12-15     18:51:58     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss