en tripp till nynäshamn

Igår bestämde vi oss för att dra till Nicksta havsbad i Nynäshamn och bada idag, för att göra något annat än bada hemma i poolen eller på stranden här. Hannes är hos mormor och morfar på husvagnen, tillsammans med sin kusin, så det skulle vara en dag för enbart Lucas.

När vi vaknade i morse, så var det dock helt grått på himlen, men efter en stunds dividerande bestämde vi oss för att dra iväg.
Anders och Lucas åkte vattenrutschkanorna vid stranden, och jag och Maya stod och hejade på. :-)







Lucas plaskade i det ganska varma vattnet, med de svarta molnen hotfullt närmande...


Jag får hålla mig till att doppa tårna än så länge... :-(


Efter lite plaskande så åkte vi in till centrum och intog en smarrig lunch på en uteservering. Sen strosade vi i centrum, småhandlade lite, skrapade fram en storvinst på hela 50 kronor på triss, och avslutade med en tripp till Coop för att handla med oss lite mat hem.

En alldeles lagom dag! Och ska jag vara helt ärlig, så var det ganska skönt med en dags vila från solens strålar. Fast imorgon skulle solen titta fram igen, och då är den så välkommen igen! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss