skolavslutning

Igår var vi i Hölö kyrka på Lucas skolavslutning, den sista på lågstadiet! Nästa termin är det åk 4 och mellanstadiet som gäller!
Regnet öste ner, och alla de små barnen var så fina i sina fina, somriga, avslutningskläder.
Skolavslutningar är ju något speciellt, det är ju svårt att låta bli att fälla en tår när barnen sjunger Den blomstertid nu kommer... :-)


Lucas och fröken Inga-Lill.


Farfar, farmor, mormor och morfar kom också och firade att sommarlovet är här!


Den traditionella jordgubbstårtan fick bli en blåbärstårta pga jordgubbsbrist...


Bröderna.


Lillasyster hade dagen till ära fått på sig en liten klänning. :-)
Postat av: Nina

Jag ville också ha lite skolavslutningskänsla/sommarkänsla igår så jag sjöng Den blomstertid nu kommer för mina kollegor och arbetstagare. Det var dock ingen som fällde en tår men jag fick applåder och en massa beröm (av en arbetstagare) för mitt solonummer:)



Ja, tänk vad stor han är, Lucas. Mellanstadiet redan!

 2010-06-12     19:26:49     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss