Mot ikea!

Efter att ha sovit en lång, djup sömn inatt så känner jag mig ganska utvilad och pigg idag! :-)
Tyvärr har herr Förkylning satt sina klor i mig igen, är totalt igentäppt i näsan, och irriterad i halsen.

Och igår var en riktigt vidrig dag på jobbet dessutom, då vi var två stycken i packen i stort sätt hela kvällen, mot normalt fyra eller fem. Så när jag gick hem hade jag värkande ben och fötter och en rygg som kändes som att den skulle gå av vilken stund som helst.... för att inte tala om ett dåligt humör...
Anders skällde på mig för att ta i för mycket och tungt, och trots att jag vet att han är rädd om mig så känns det inte alltid som att han riktigt har koll på mitt jobb, trots att han jobbar mot fabriken.
Jag har att välja på att stänga av linjen emellanåt eller springa häcken av mig, och det känns som att det inte är läge att stänga av, då vi varje dag matas med hur mycket vi ligger efter och att det måste jobbas övertid och vidtas diverse åtgärder för att få upp produktionen.
Jag tror att jag väljer att slita eftersom jag vet att det bara är denna vecka och nästa kvar, 7 arbetsdagar kvar alltså!! :-)
Men han fick mig på bättre humör, och jag somnade gott i hans famn, ihopkrupen och alldeles utmattad. :-)

Behöver jag ens nämna att jag inte kommer att sakna stället i sig?? Dock kommer det att bli lite tomt utan arbetskamrater, men jag tänker haka på dem så fort de ska ner på stan och luncha innan jobbet, eller ses för en fika, I´ll be there! :-)

Nu har jag gnällt tillräckligt känner jag, så nu tänker jag ta på mig mina jumpaskor, ska bli sååå skönt att hoppa över vinterkängorna idag, och åka till Ikea! Solen skiner ute, och det droppar härligt från taken. Kanske, kanske kommer våren nu.... :-)
Jag känner mig ialla fall lättare och gladare i sinnet idag! :-)

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss