Pirater och bowling

Ja, imorse drog vi iväg till Sjöhistoriska museet och deras piratutställning!
Har inget minne av att jag varit där förut, så jag blev lite förvånad över hur litet det var. Men vi hann gå på skattjakt, sudera piratskepp och strosa runt bland montrar och ännu mer skepp, innan vi efter ett par timmar tog en lunch och begav oss.

Sen blev vi sittande i bilen en stund, ingen ville åka hem men vad skulle vi göra då? Vi var på väg till Skansen, men när vi stod där utanför så kunde vi konstatera att det blåste isspikar, och eftersom barnen inte hade utebyxor och Anders inte ens handskar, så rullade vi vidare.
Till slut hamnade vi på Heron City, mot min vilja måste erkännas... Där blev det arkadspel och bowling. Jag var helt slut när vi väl hade väntat på vår tur till bowlingbanan, så jag avstod från själva bowlandet och agerade en rättvis och opartisk hejarklack brevid. :-)
Jag hann in på Mio en sväng innan de andra var klara, och hittade massor med finfina saker som jag skulle vilja ha... Lottovinsten, kom nuuuu!

Vi köpte sista Milennium-filmen på Mediamarkt, så nu ska jag och Anders bädda ner oss och ha en liten filmkväll! :-)





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss