Surtisdag blev till mystisdag

Surtisdag ja... på jobbet går tisdagen officiellt under just namnet surtisdag. Varför vet jag inte, men kan det bero på att det är den dag som många är väldigt trötta? Måndagen är man hyfsat pigg efter helgen, och alla pratar glatt om ledigheten. :-) Tisdagen bara är... det är en mellandag som jag gärna skulle hoppa över. Transportsträcka.

Hämtade barnen och sen åkte vi in till stan igen för att köpa badbyxor till Lucas. Jag kastade hans i helgen då det var ett stort hål framtill på dem...
Vi upptäckte dock snart att det inte riktigt är badsäsong, och att handla badbyxor mitt i den kallaste och vitaste vintern inte är det smartaste..... Men till slut så hittade vi ett par shorts på Stadium som får fungera som badbyxor. Grabbarna ska ju till badhuset med farmor och farfar imorgon, så nånting var vi tvugna att hitta.

Sen stte jag Lucas i frisörstolen, och för att lyxa till det lite så mötte vi upp Anders och gick till den mongoliska buffen på Nygatan. Jag har ätit där en gång tidigare, och ah, så gott det är! Tyvärr är det lite svårt att sluta äta i tid, så proppmätta begav vi oss hemåt!

Nu har jag en morgon kvar! jippii!! :-)
Postat av: Nina

Håller med om att tisdagar inte är roliga. Måndagar funkar, men tisdagar är tröttsamma. På onsda´n kan man däremot konstatera att halva veckan har gått:-) Sen är det ju nästan helg!

 2010-03-02     21:24:01     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Verkar vara lite av en allmän åsikt det där! För det är ju så det är!:-)

 2010-03-03     22:10:52
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss