En härlig dag i bilder

Jag tycker att sommaren är här när:


man kan hänga ut tvätten


häcken börjar bli riktigt grön och fin


gräset behöver få sig en första klippning


mitt härliga kinesiska körsbärsträd börjar visa sina små knoppar


och det inte syns ett moln så långt ögat kan nå! :-)




Anton och Hannes fyllde sandlådan med vatten och lekte, ända tills vattenleken, som alltid, slutade med vattensprut och vattenkrig med storebrorsorna! :-)






Jag och bebisen satt och njöt av solen vi med, och vi fick stå ut med att till slut hamna i skottlinjen för vattnet och bli dygnsura vi med! :-)


På eftermiddagen kom Anne, Micke och härliga Josefine på besök, och vi tände på grillen och avnjöt en härlig grillmiddag ute i solen. Årets första middag ute! :-)












Är inte detta sommarmat så vet jag inte vad är! :-)


Anne och Micke hade med sig jordgubbar, årets första, och de var helt ljuvliga!!


Så till efterrätt blev det glass, jordgubbar, maränger, choklad- och jorgubbssås! Mums! :-)


Vilken fantastisk försommardag det har varit! Jag har njutit i fulla drag, trots att fötterna varit mer svullna än nånsin.. :-)
Ansiktet, bröstet och armarna är lite ömma och röda, men det bjuder jag på! ;-)

Tack Anne, Micke och Jossan för en härlig eftermiddag och kvälll! :-)

Postat av: Nina

Åh, vilka bilder!

Och den där maten...mmmm!

 2010-05-16     09:30:45     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss