ESC

Melodifestival- och eurovisionfantast som jag är, så har jag försökt följa med i förhandsvisningarna av låtarna. Eller nja, jag har sett två av fyra tror jag. :-)

Men satt och kollade ikväll, och jösses va mycket... skit! Inte en låt som jag tyckte var bra.
Och det roligaste är ju nästan att få höra hur olika länders omröstningar går till!
Israels låt till exempel, där har regeringen valt artist, och han tävlade mot sig själv med flera olika bidrag. Undrar om han bytte kläder mellan de olika låtarna...? ;-)

Och I Holland framfördes samma låt i flera olika verisoner, av olika artister. Sen fick studiopubliken rösta tillsammans med en jury, och jag blev riktigt mörkrädd när jag såg bidraget... Undrar verkligen hur de andra lät om det vinnande bidraget var det bästa!??!!

Det är svårt att säga hur det kommer att gå för lilla Anna... Gör hon ett bra framträdande så tror jag att hon kommer att nå ut ur tv-rutan, som hon gjorde i Globen, och få många röster. Men vinst? Nja....

För jag hoppas verkligen att det finns bättre låtar bland bidragen än de jag har sett på tv, för annars kommer Anna att sopa mattan med varenda en!! :-)
Postat av: Nina

Men det är ju så, man tävlar ju med MELODIN (låten). Finland hade ju också så ett år, en artist sjöng alla låtar. Det är väl bara i Sverige som det är så hysteriskt med alla tusentals deltävlingar, som man inte förstår sig på:)



Nina - ickefantasten har talat:o

 2010-05-12     12:16:53     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja men hallå, regeringen utser en artist... en stor vilja att vinna eller dåligt med demokrati...???

Vi får väl se på finalen vad som bjuds på, eller inte bjuds på... ;-)

 2010-05-13     11:52:28     http://jennyjohannas.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss