Hos bm

Idag var det dags att besöka barnmorskan igen. Jag var lite nyfiken på hur magen växt den sista veckan... skulle det bli ett extra ultraljud eller inte?

Men när hon mätte magen, så var den fortfarande 37 cm! Det har inte hänt nånting på två veckor alltså. Jag blev överlycklig, men hon tyckte lite bekymrat att den borde ju fortsätta växa... Kurvan planar ut och verkar hamna tillbaka på den översta linjen, så jag tror att den växte massor för ett par veckor sen, för att ha lugnat ner sig nu.
Men hon skulle prata med sin kollega och återkomma om ett eventuellt tillväxt-ul på fredag, då jag ska dit igen.
Mitt blodtryck har nämligen ökat till 140/90, så det ville hon kolla igen om ett par dagar.

Glykosbelastningen från förra veckan visade inga som helst tecken på graviditetsdiabetes, så det kan strykas från listan! :-)

Blodsockret ligger jättebra, ingen äggvita i urinen, och snabba hjärtljud från en sprallig bebis, denna gången låg de på 150. :-)

I övrigt så mår jag bättre än jag gjort på ett tag, kanske beror det på sockret som jag låtit bli...? :-)
Jag berättade att det gått jättebra, och hon berömde mig och tyckte att jag var såååå duktig. Jag kände mig som Jenny, 10 år, som gjort jättebra ifrån sig på prov i skolan eller nåt, hihi! ;-)

Det är svullnaden som bråkar mest just nu, till och med ansiktet har svullnat upp... :-o

Men de här sista veckorna biter jag ihop, skönheten får man börja oroa sig för om nåt år eller så... ;-)
Postat av: Jenny A

Härlig mage!! Klart du förtjänar beröm nu när du varit så duktig!

Om du fortfarande är....så kanske vi kan luncha nån gång nästa vecka? Kan höra med de andra på linjen...

Många kramar!!

 2010-05-11     15:15:48     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Postat av: Carro

Halloj igen!

Jag är ledig i morgon (onsdag)!



/ c

 2010-05-11     20:01:07     http://carromagnusson.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss