loppis

Hela den gångna veckan har jag tvättat, packat, plockat, sorterat och grejat. Allt för att få med det jag vill till loppisen idag!
Ja, idag hade jag min premiär som loppisförsäljare! Och det var... intressant! :-)

Med en fullsmockad bil drog vi iväg strax efter sju i morse.
Underbara Tarja hade ställt klockan supertidigt för att följa med mig som sällskap och stöd.
Och det är jag glad för!! Jag har aldrig sålt saker, medan hon har stått på barnbasar flera gånger. Och hennes rutin behövdes, för medan hon fixade och packade upp så irrade jag mest runt...

Jag hade satsat på avdelning barn idag, och alla (så gott som) leksaker sålde slut ganska så snabbt. Kläderna var det lite trögare med. Jag hade tagit med kläder från minsta storlek till 110-116, och det mesta av det lilla hade jag faktiskt med mig hem igen.
Folk frågade efter större storlekar, så det ska jag komma ihåg nästa gång!

Det var riktigt roligt att stå där trots att folk prutade på allt, allt!! Sa jag 20 kronor som pris på en overall, så ville de ha den för tio, sa jag tio så skulle de betala fem... Vilket ledde till lite irriterade miner hos oss ett par gånger.
Nån gång körde Tarja iväg en herre som inte gav sig:
- Nu får du gå härifrån! sa hon.
Heja Tarja! Jag var lite för rookie för att våga kaxa mig alltför mycket kände jag... :-)

Jag hade ju blivit rekommenderad att säga lite högre pris än vad jag egentligen ville ha för sakerna, men jag var nog för rädd att inte få något sålt, så jag la mig ganska lågt i pris. Lite väl lågt kanske. Enligt Tarjas miner... ;-)

Nåväl, dagen gick superfort och jag var ändå rätt nöjd efteråt. Nu får jag leta efter någon som skall ha en liten kille som jag kan skänka alla småkläder till! :-)

Tack Tarja för all hjälp idag, jag är dig evigt tacksam för det!!

Nu är jag såååå trött så jag orkar inte lägga upp bilder från dagen, utan de kommer kanske imorgon... Nu tänker jag stupa i säng!
God natt.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss