trötta tjejer

Jag gick upp med killarna som vanligt i morse, men bara för att gå och lägga mig på soffan så fort de stängt dörren efter sig. Där somnade jag på en gång, och vaknade när telefonen ringde strax innan 11...



Just då förstod jag ingenting... varför var det så tyst? Har jag inte hört Maya på hela morgonen? Har hon skrikit sig trött? Eller vad är det frågan om??
Jag skyndar mig in i sovrummet med telefonen mot örat, och där ligger hon ju. Sussandes så sött än!
Jag vet inte om det var den intensiva söndagen, det långa varma badet vi tog igår eller de nya fina Mumin-sängkläderna hon fick i doppresent som gjorde att hon sov så länge, men det var allt en rejäl sovmorgon!

Till det bör tilläggas att hon ätit en gång sen klockan 20 kvällen innan, så hennes mamma hade mycket mycket mjölk i de värkande ömma brösten... Så hon fick en rejäl frukost, eller var det kanske brunch? ;-)

Så det var bara lunch som hanns med innan det var dags att bege sig till skolan för att hämta två brorsor.

Nog för att jag är morgontrött och sover gärna på morgonen, men riktigt så sent som klockan 11 vill jag nog inte kliva upp... Dags att ställa klockan kanske?
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss