trött-tisdag

Idag har någon snott min motivation tror jag...
När jag vaknade imorse, så var jag trött och grinig, och ville bara gå och lägga mig igen. Och jag brukar INTE ha dåligt morgonhumör! 
Så när grabbarna gått till skolan och Anders till jobbet så var vi tjejer uppe en stund, sen bäddade vi ner oss i mammas säng båda två och somnade bums.

När vi sen vaknade en dryg timme senare så insåg jag att jag nog var lika trött fortfarande....
Så för att inte bli sittandes och inte göra ett smack, så klädde vi på oss och gick ut i solen en sväng.
Ingen lång promenad.
Ingen rask promenad.
Bara en liten runda här runtomkring.

Raggisarna åkte på så att de små tårna inte skulle frysa.


Liggvagnen har vi nu bytt ut mor sittvagn, och helt plötsligt ser Maya massa roliga saker när vi är ute och går! Jättespännande!


Vi gick ner till den lilla butiken som säljer ägg, potatis, grönsaker och annat smått från den egna gården. Men den är bara öppen på helgerna, så idag gick vi bara förbi.


Sen gick vi ner mot den lilla sjön nedanför oss. Med min lilla kompaktkamera jag hade med mig idag blir det lite trista bilder, men det är riktigt fint där nere!


Mamma, nu börjar jag bli så trött så trött....


...så jag tar nog och sussar en liten stund... sov gott hjärtat.


Fortfarande är det en fröjd för ögat att gå ute bland alla fantastiska färger!


Vår lilla promenad piggade upp mig rejält! Kankse var det solstrålarna jag behövde? I kombination med den härligt friska luften kanske? Jag kände mig i alla fall både piggare och gladare när vi gick hemåt igen.


Maya hon sussade vidare en bra stund till, och jag värmde lunch innan det var dags att ta en promenad upp till skolan och hämta Hannes.
Han har mycket spring i benen vår lilla sexåring, så lite av energin gjordes av på skateboardrampen innan vi gick vidare.




Sen byttes det information syskonen emellan, om vad dagen bjudit på. Eller kanske var det mest Hannes som berättade om sin dag... :-)


Det är så härligt att se hur Maya skiner upp när hon ser sina bröder. Precis som att hon vet att de där, det är minsann mina alldeles egna storebrorsor och dem ska jag nog linda runt lillfingret sen... ;-)
Så denna tisdag som började så segt blev till en riktigt mysig dag!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss