vaken natt

Nu sitter det en trött mamma här och skriver.
Det blev en uppesittarkväll för mig igår, då Maya var ledsen och inte kom till ro och kunde sova.
Jag vet inte riktigt varför hon hade så svårt att slappna av, men jag tror att det kan vara nån förkylning på gång.
Hon slumrade till, bara för att vakna 10 minuter senare och vara ledsen, så där så det skär i en mammas hjärta.

Vi tog över henne till vår säng, och där låg hon och tittade och lyssnade på mig och sin pappa en bra stund, medan andhämtningen blev allt lugnare och ögonen allt tyngre.
Till slut somnade hon där mellan oss, trygg och ompysslad.

När jag sen ammade henne vid 02-tiden, så blev hon superpigg! Hon som knappt vaknar annars när hon äter på nätterna!!
Och eftersom hennes pappa snarkade i 180 och hon blev rädd för varje högljudd snarkning, så fick hon sova vidare i sin säng. Och efter att ha legat och bubblat och jollrat en bra stund så blev det äntligen tyst och hon somnade. Och så småningom även mamma...

Hade jag känt mig lite piggare och lite kaxigare så hade jag nog bett Anders gå och lägga sig nån annanstans så hon hade kunnat sova vidare brevid mig.
Tydligen fanns det en säng ledig på övervåningen, för när jag väckte killarna i morse, så låg de båda i Lucas säng.  
Tur för Anders att jag inte visste det inatt! ;-)

Till råga på allt så försov vi oss imorse, hela familjen. Jag vaknade 07,40 och fattade inte riktigt vad det var frågan om, eftersom Anders fortfarande låg kvar i sängen. Men sen blev det bråttom bråttom....

Ja,vissa dagar går allt tokigt.

Jag hade sett framemot en förmiddag på Ikea med Jessica och Elin, med frukost och allt. Men nu ligger Maya och sover fortfarande, så det får bli en lugn och stilla hemmadag för istället.
Dagens höjdpunkt får bli en tripp till apoteket för att inhandla febertermometer och alvedon, för eventuella framtida behov. 

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss