gröna lund... eller inte

Ja, idag skulle vi då äntligen åka upp till Gröna Lund. Som barnen har längtat och väntat! För att inte tala om mig... :-)
Äntligen skulle jag få sätta mig i den härligt kittlande bergodal-banan!  



Trots att det var lite oroande väderrapporter så bestämde vi oss för att packa ner regnkläder och ombyten, och åka upp.

Som vanligt så fick man inte åka ända fram till Gröna Lunds stora parkering, utan vi fick glatt (eller mest irriterat) leta efter annan plats att ställa bilen på. Till slut fick vi en plats vid Ulla Winblad, och packade ut oss.

Nina betalade en skitdyr p-avgift, och jag grävde fram regnkläder ur plastpåsarna, som jag varit duktig att packa ner allt i IFALL det mot all förmodan skulle komma en liten liten regnskur...

Jojo, vi klev ur, och då öste regnet ner, det regnade, vräkte ner, himlen hade öppnat sig!
Men tappert började vi gå mot nöjesfältet. Vi gick och gick, en sisådär en 100 meter, ställde oss under några parasoll, konstaterade att vi trots regnkläderna var genomblöta.

Efter att ha funderat i ungefär 12 sekunder, vände vi och traskade tillbaka till bilen.


Jag lyckade få med mig en urladdad kamera igen, så denna bild snodde jag från Nina. :-)

Vi packade ihop vagn, väskor, barn och hoppade in.
Fönstren immade igen efter all fukt vi osade.

Ja, där satt vi bilen igen i våra blöta regnkläder, dygnsura gympaskor och snopna miner.

Hungriga som vi var så bestämde vi för att ta en lunch/middag/ på Heron City, och där blev vi kvar ett tag. Åt, fikade, pratade och planerade in nästa års Gröna Lund-resa, denna gång tidigt på sommaren.... 

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Tur att jag var i gott sällskap, dagen blev inte så tokig iaf! :-)

När vi kom hem så gjorde vi upp en brasa och kröp ner i soffan och såg på Kalle och chokladfbriken, och när filmen var slut så hade jag nog äntligen tinat upp ordentligt....


Postat av: Nina

Hihi, javisst gjorde vi ett tappert försök iaf:) Nästa år så...

 2010-09-18     22:44:45     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss