trötta barn, trött mamma

Usch vilken trist dag jag har haft idag!
Maya har gapat och härjat mer eller mindre hela dagen.
Jag slängde ner henne i vagnen på förmiddagen och gick ut på en promenad så att hon skulle somna, fast det spöregnade ute.
Men tror ni att hon somnade?! Nej då. Inte förrän vi var nästan hemma så blundade hon och gosade in sig i sina barbapappor. 

Fint, tänkte jag och drog upp vagnen på altan, under tak. Då kan jag hoppa in i duschen och bli torr och varm i lugn och ro.
Men jag hann knappt ta av mig de dygnsura kläderna innan sirenen gick där ute. Suck. 

Och så har det fortsatt: hon sover korta korta stunder, för att sen vakna och vara så missnöjd. Troligtvis så är hon så gnällig just för att hon är så trött.
Men varför kan hon då inte ta sitt lilla huvud och lägga ner det på kudden, blunda och sussa en stund. Så gör ju alla andra när vi är trötta. Men inte denna prinsessa, nejdå. SKA vara vaken, till varje pris!

När vi sen hämtade Hannes på skolan och kom hem, så kan jag bara konstatera att han har definitivt kommit in i en 6-års trots!!
Han har hoppat över alla andra trots-åldrar, men nu får vi igen för dessa också tror jag...
Grr, vilka diskussioner vi har här hemma. Och det värsta är, att han inte ens diskuterar så mycket, utan tittar på oss med sina stora vackra ögon, nickar och köper det vi säger, för att sen gå och göra precis tvärtom!
Gaah...

Ikväll kom Elina förbi och ville gosa lite med Maya, och det var med varm hand jag räckte över henne! Hon skötte sig någorlunda och tur var väl det, för Elina får gärna komma fler gånger! Jag försökte med pappa Mika att hon skulle komma samma tid imorgon, men det var visst nån dum gymnastik i vägen...
 




Usch, jag hoppas på en bättre dag imorgon.
Hannes åkte i säng tidigt ikväll, Maya strax efter och jag tror att en mamma också behöver sussa tidigt ikväll... så god natt.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss