påsken 2011

Jag har varit dålig på att både blogga och fotografera under helgen, men här kommer lite bilder på vad vi pysslat med! :-)

På påskafton fick barnen leta påskägg som låg gömda någonstans på tomten...




Efter ett bra tags letande hittades de.


Mayas ägg gömdes också, kanske inte lika väl som killarnas...


Vi målade ägg till lunch. Tilläggas bör, att det omålade ägget är mitt, och det blev ett kärleksägg med hjärtan på. Jag tyckte att det behövdes bland alla döskallar... :-)


På påskaftonseftermiddagen kom Nina, Mankan och Irene hit och vi startade med lite bubbel med jordgubbar i, och lite tilltugg.
Sen blev det en eftermiddag med kubbspel, frågesport, skratt och babbel. :-)
Och eftersom jag som sagt har varit dålig på att fotografera i helgen, så lånar jag än en gång några bilder från Nina:






Förrätten, som ni ser, bestod av heta räkor med fetaost och vitlöksbröd.
Sen blev det blev grillning, helgrillad oxfile denna gång, och jag gjorde det lite enkelt för mig och gjorde olika potatissallader, röror och sallad till köttet, med hjälp av Nina.
Till efterrätt hade jag förberett chokladmousse, en favorit i repris alltså! :-)

Det blev det prisutdelning för tipspromenaden, och min kära sambo drog det längsta strået efter en hård kamp med Nina. Utslagsfrågan fick avgöra duellen. :-)

Sen hann det bli lite musik, mer kackel och lite spel för oss tjejer. Våra grannar tittade också in, och i lag med Nina så lyckades jag förlora stort mot Irene och Ingela i Sekvens.... surt.
Jag måste väl också erkänna att vi körde tjejerna mot killarna på kubben, och vi tjejer brukar vara riktigt vassa, men denna gången var det ren utklassning, vi förlorade match efter match.
Ringrostiga? Ja, jag tror faktiskt det.
Vi vill nog ha revansch sen!!!

På påskdagen var vi hemma hos mamma och pappa och frossade i riktig påskmat!
Min kusin från Finland med sambo har varit här över helgen och det var trevligt att träffa dem!

Det har blivit mycket mat, och eftersom vädret har varit närapå högsommarväder, så har det varit kjol och linne som gällt, och hur underbart har inte det varit! Underbart! Mer sol och värme! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss