stockholm och bio


I morse packade jag och Hannes ner pannkakor till honom och pastasallad till mig och begav oss till skolan.
Idag var det dags för utflykt! Vi åkte upp till Stockholm för att gå på konsert på Konserthuset.
Och för våra barn från landet var nog höjdpunkten buss- och tågresan. :-)
Själv hade jag fullt sjå med att hålla koll på de barn som jag blev tilldelad ansvar för. ;-)

Men resan gick kanonbra, barnen skötte sig hur bra som helst och solen sken. Konserten var väl inte jättespännande, men resan i sin helhet var mysig.
Och Hannes hade en trött mamma när vi kom hem igen.
Jag frågade honom om han trodde att hans fröknar var så här trötta varje dag efter skolan, han tittade på mig, himlade med ögonen och sa:

-Nej mamma, det är klart att de inte är!

Nej, det är klart att de inte är, men för en som är ovan vid att ha 50 stycken livliga förskole-elever runt sig en hel dag var det lite av en... pärs. :-)
Men roligt var det!


Jag var hemma och vände för att åka upp till Heron City och gå på bio med syrran och med Nina.
Vi såg "Hur många lingon finns det i Sverige?", och den var ju så söt! :-)
Den var rolig, sorglig, rörande och glad, och blödig som jag är, fällde jag lite tårar och försökte att inte snörvla alltför högt. :-)
Å, den var verkligen sevärd!

Nu är klockan 21,50 och nu tänker jag stupa i säng! God natt.

Tillägg: Som jag blev påmind om, så heter ju filmen "Hur många lingon finns det i världen?" och inte "...i Sverige?". Så tokigt det kan bli. :-)
Postat av: Nina

 2011-04-15     10:33:06     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Nina

Du skulle nog ha skrivit Lingon-filmen, för den hette väl Hur många lingon finns det världen och inte bara i Sverige;-)

 2011-04-15     10:34:40     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss