nu är det dags...


Det läckra pennfodralet och den rosa boken fick jag av Jessica och Danne på min födelsedag, tillsammans med en massa block. Nu ligger de nerpackade i min skolväska. :-) 

Idag är min absolut sista dag på den underbara, härliga, mysiga, ljuva föräldraledigheten.
Ska jag vara ärlig, så känns det - skitjobbigt.
I dryga 16 månader har jag varit hemma, de sista 15 med den lilla guldklimpen.

Men. Jag vet att vardagen kommer så småningom.
Och nu är den här.
Imorgon har jag upprop i skolan.
Klockan 13 ska jag befinna mig i klassrummet på Hagagatan.

Nä, så illa är det nu inte. :-)
Visst känns det jobbigt att veta att detta med all säkerhet (nåja, så gott som iaf... :-) var sista långa föräldraledigheten för mig.
Men! Jag har ju lite av en nystart att se framemot!
Jag har inte pluggat på heltid sen gymnasiet. Jag tog studenten 1995, så det är några år sen...

Lite ringrostig kommer jag garanterat att vara, men jag är taggad till 1000!
Äntligen så kanske jag gör något av mitt liv, blir något. Det ni! :-)

Jag kommer att vara en skitfattig student, men jag har i alla fall en plan med mitt liv. Det är mer än jag kan säga att jag haft de senaste 16 åren.
Vi må äta blodpudding, nudlar och korvsoppa, men vad gör det?
Jag har tagit tag i mitt liv! Bra mig!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss