att flyga eller inte flyga, än en gång...



Så var det det här med flyg igen...
Vi har reserverat en resa, och anledningen till att vi reserverade den, och inte bokade, är att jag måste få fundera lite på om jag kommer att våga flyga eller inte.

Det går upp och ner. Igår kväll satt jag och läste om flygning i flera timmar, och då hade jag absolut inte klivit ombord på ett plan.
Idag uppgraderade jag biljetterna en klass, till lite större utrymme, och nu känns det som att jag skulle kunna flyga. Det finns ju ytterligare en klass att uppgradera till, och få ännu mer utrymme...

Å, jag drömmer om detta, jag vill ju så gärna!
Men jag är ju så livrädd för att sätta mig i planet.
Jag ska ju dessutom flyga långt, till andra sidan jorden!

Jag har två veckors betänketid, då måste jag antingen betala en del av priset eller avboka.
Dessa två veckor ska jag läsa om flygplansmotorer, flygplanskonstruktioner, flygplanspersonal och till och med flygplansmat! Vilket jag gör varje gång jag skall sätta mig i ett plan.

Jag vet att planet inte kan stanna i luften och ramla rakt ner.
Jag vet att det är säkrare att flyga än att åka bil.
Jag vet att planen klarar av både turbulens och blixtrar.

Men jag vet tyvärr också att detta är något som jag är livrädd för.

Det får nog också bli en tripp till Arlanda och lite flygtrafiksåskådning.

Jag vill, även för resten av familjens skull, komma iväg!
Jag vet att det är värt varenda sekund av denna skräck när jag väl landar och på darrande ben och svettiga händer kliver av planet. Eller är det det?

Nu har jag lite att fundera över med andra ord.
Postat av: Nina

Man ska inte läsa så mycket, då hittar man nya saker att vara rädd för, har jag märkt:-)



Men jag följer gärna med till Arlanda:-D

 2011-02-03     18:39:31     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny A

Håller med Nina, läs inte så mycket... Jobbigt, men hoppas du hittar en lösning så ni kommer iväg, det har väl gått bra förut ;)

Kram

 2011-02-03     21:18:58     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss