dags att ta tag i årets första mål!

Under punkten "hus och hem" i vår planering inför året, är punkt ett att göra ett rum till Maya. Hon kommer att till en början få ta det rum som Anders idag har som arbetsrum. Och då måste hon ju förstås få nya, fina tapeter där inne! :-)

Så i lördags sprang vi runt och letade efter något fint att hänga upp på väggarna. Jag hittade den finaste tapeten nånsin på Målarboden, men det var den absolut dyraste också! En vägg skulle gå på 4500:-, och då hade vi tre väggar kvar... Nä, det var lite väl saftigt, så vi letade vidare.

Sen sprang vi på en samling som heter "Microbes" av Carma. Helt underbart söta tapeter! Både jag och Anders föll pladask för dessa små varelser som sitter på tapeten!
Men! Givetvis fanns det olika varianter och olika färger, vilket har medfört en huvudbry för mig hela helgen... Jag kan inte bestämma mig! Vi gjorde en beställning på denna, med stora gubbar i fredags:


Sen lånade vi hem katalogen och jag har bläddrat och bläddrat i den. Och väljer till slut mellan ytterligare dessa:

Tapeten med mindre gubbar tyckte jag var superfin också...


...liksom både den till höger här, med rader av gubbar, och den till vänster, med bara rosa konturer av samma gubbar.

Jag tycker egentligen bäst om den med rosa konturer, men Anders tycker att den är tråkig.
Jag skulle ha åkt in och eventuellt ändrat min beställning idag, men nu är Hannes hemma, så jag vet inte om jag ska låta beställningen på de stora gubbarna ligga kvar... Förslag, någon?? Hjälp...

Det blir i alla fall en fondvägg med den tapet vi nu bestämmer oss för, och resterande väggar blir troligtvis ljusrosa. Klart tjejen ska ha ett tjejigt rum! ;-)

Jag har spanat in lite smågrejer på Ikea som skulle bli fina i hennes rum, så jag ska nog ta en tripp dit och shoppa lite. :-) 

Känns skönt att vara på gång med mål nr1! :-)
Postat av: Jenny A

Jättefint!! Svårt att bestämma, rummets utseende har ju betydelse hur bra det blir, klart de största är coolast, men det beror ju på väggens och rummets storlek.

Kramar Jenny

ps. det blir inte fel vilka ni än väljer...alla funkar...

 2011-01-24     11:19:53     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss