planering inför året

Igår åkte jag och Maya till mitt jobb och lunchade. Och jag insåg att jag nog saknar mina kollegor, även om jag gott kan vara utan själva jobbet, och speciellt arbetstiderna. Men att få träffa arbetskamraterna piggade upp mig, jag kände mig glad resten av dagen. :-) Sen är det roligt att få träffa andra än småbarnsmammor, och få vara Jenny igen. Inte bara mamma Jenny, utan Jenny. Vi ska nog störa deras lunchraster fler gånger tror jag... ;-)

På kvällen satte jag och Anders oss och gjorde något som vi pratat om länge: vi gjorde en lista med mål och önskemål för 2011. Följande punkter skrev vi upp:

- hus och hem
- arbete och studier
- barn
- hälsa
- ekonomi
- Jenny och Anders
 
Under punkten "barn" skrev Anders först, och snabbt, ner "inga fler". Den tror jag att vi kan bocka av direkt... :-)

I övrigt så tror jag att vi fick ner ganska bra saker. Och jag tror att den här listan kan hjälpa oss att ta en sak i taget, och att prioritera.
Vi får väl se om ett år hur det har gått med det här... Men jag tror att det är en bra grej, i alla fall för oss som är väldigt spontana och inte kanske alltför ekonomiska... ;-)
Postat av: Nina

Kan du inte dela med dig lite mer av vad ni skrev under punkterna? För oss nyfikna:)

 2011-01-19     09:38:48     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny A

Så trevligt och mysigt att ni kom!!! Tyvärr så kan ni ju inte komma för ofta, då går Turbu under... ;)

Härligt med livsplanering! Jag ska nog göra ett litet försök att härma!!

Kramar till dig och din lilla Buddha!!

 2011-01-19     21:17:00     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss