nam nam

Som varje dag, var vi ute på tomten idag. Jag och Anders höll på och avslutade jobbet med stenlägningen och Maya satt en bit bort och lekte.

Jag kikade bort och såg att hon höll på och pillade på något. Undersökte nåt med händerna.
Sen ser jag att hon stoppar in någonting i munnen. Vilket inte är speciellt ovanligt, hon smakar på det mesta, suger lite på stenarna i gången.
Säger man "usch usch" till henne så brukar hon spotta ut det hon smaskar på.

Så jag ropade "usch usch" till henne.
Hon tittade på mig, log med hela ansiktet och säger "nam nam".
Jag ropade till henne igen, och hon svarar med "tack tack".
Samtidigt som hon smakade vidare på något.

Jag skyndade mig bort, bara för att se hur hon sitter med den svart, slemmig, äcklig snigel i handen!
Jag fick panik, ropade panikslagen på Anders, skakade bort snigeln från hennes händer och sparkade på den, bort från oss!

Det tyckte jag var äckligt! Skitäckligt!!

Efter att Anders sanerat Mayas händer, så skickade jag in Maya i duschen, och för en gångs skull fick hon dricka så mycket vatten hon ville direkt ur slangen. För att få bort det där slemmiga på tungan... :-/

Att hon ska på allt, den lilla tösen! Usch usch!
Postat av: Nina

Hmm, Maya då:)

 2011-07-26     22:44:50     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss