en tripp på östersjön


I torsdags var det dags för den årliga lilla resan till Åland. :-)
Ett 50-tal glada astraiter klev på båten och många av dessa hade jag ju inte träffat på drygt ett år, så det var roligt att ses!

Vi började resan med en buffe. Jag gick kaxigt på förrättsbordet med massa goda sillsorter och färsk potatis, så efter den tallriken tog det tvärstopp. Trots att jag väntade ett bra tag, så insåg jag att det inte var någon ide att gå på varmrätten, för då skulle jag ju inte orka nån dessert, och det vore ju alltför tokigt. :-)
Så förrätt och efterrätt blev det för mig.

Sen blev det lite shopping på Taxfree, innan vi begav oss mot hytten för klädbyten, sminkning och bubbel. Och, givetvis, massa skratt och prat!

Kvällen spenderades på dansrestaurangen till stor del. Jag, som inte är van vid att gå i klackar, stuffade runt på dansgolvet i ett par, inte så höga men dock, så igår var det ett par trötta fussingar som längtade efter sköna jumpaskor...

Halv fem på morgonkvisten gav jag upp och gick och la mig. Vilket nog är ganska tidigt för att vara jag...
Jag hörde mina hyttkamrater ramla in vid sju, efter åtta och den sista närmare nio. :-)
Vi klev upp efter elva, så det blev en hyfsat lång nattsömn för mig.

Vädret har varit suveränt, på natten satt vi ute och drack drinkar och såg solen gå ner.
På hemvägen var det nästan för varmt, solen brände på huden, så det blev inte nån lång stund ute på däck. Men en jordgubbsdaiquri hann det bli, och den svalkade så gott! :-)

Det var en väldigt lyckad resa, och jag njöt av att få vara bara Jenny, sminka mig och klä upp mig.
Få dansa, prata med andra vuxna, utan barn omkring sig, vilket ju inte händer alltför ofta.

Nästa år blir det en ny resa, hoppas jag! :-)

Denna bild är tagen för två år sen, också på Östersjön, men detta var vad vi satt ute och såg nu också. Så ljuvligt!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss