utflykt till Arlanda

Jag och barnen plockade upp mormor och morfar på förmiddagen och åkte till Arlanda idag.
Lucas, som också visar lite tendenser till flygrädsla, tycker att det är roligt att vara där, det vet jag. Han har tusen och en frågor. Och eftersom jag har läst på så mycket om plan och deras funktioner, på grund av min egen flygrädsla, så kan jag faktiskt svara på en hel del av dem. Och talar förstås varmt om flygning, hur säkert det är och så vidare...

Vi hann med både fika och lunch, lite shopping och spaning vid startbanan innan vi begav oss hemåt igen.

Hannes, som inte har något minne av att han varit där förut, än mindre att han flugit, tyckte det var kul att räkna hur många plan som lyfte, och se hur lång startsträcka de behövde.
Och tänka sig, de kom upp i luften, varenda en! Idag också. :-)

Denna fina Marimekko-skål fick följa med mig hem från Sky City:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss