en försmak av våren

Igår sken solen och det varfaktiskt vår i luften! Underbart, och efterlängtat!

Maya har tyvärr åkt på nån förkylning, så hennes näsa rinner som en öppen kran. Vilket medför att varken hon eller jag har sovit på två nätter. Jag tog över henne till vår säng natten till igår, men hon bökade och låg på mig, istället för brevid.
Hon drog sig högre och högre upp hela tiden, skulle liksom ligga på bröstet, upp mot hakan.

Så igår var det en trött mamma och en ännu tröttare dotter som gick mellan soffan och andra soffan. Typ.

När det var dags att hämta Hannes och Filip, som följde med Hannes hem igår, på skolan, så slängde jag ner Maya i vagnen. Tänkte att hon skulle somna där en stund. Och det gjorde hon, till slut.

Jag passade på att ta en extra runda på väg till skolan, det är inte var dag man får njuta av solens värmande strålar. :-)


I helgen var jag och Tarja ute på en långpromenad, och då pälsade jag på mig långkalsonger, termobyxor, dubbla tjocktröjor, vinterjacka, mössa, tjocka handskar och grova vinterskor.
Och det slutade med att jag pustade (inte av min träningsvärk då då...) och började klä av mig ganska så snabbt.
Så igår blev det gympaskor och mysbyxor. Betydligt behagligare att gå i. :-) 


Väl hemma så passade jag på att njuta av en kopp te ute i solen.


Jag drog fram hammocken, plockade fram min bok och satt och mös.
Maya, ja hon sov lite till och från, så jag varvade min egen gungning med att vagga henne i vagnen.


En trött, oduschad och ofriserad, men nöjd, Jenny! :-)

Och jag tror minsann att jag var lite röd om kinderna när jag gick in. :-)

Inatt har hon sovit lite bättre, tack och lov.
Men! De senaste två nätterna har jag inte ammat henne! :-) Jag hoppas det fortsätter så.
Eller rättare sagt så hoppas jag att hon är nöjd utan mjölk, för det kan ju vara svårt att få ut något när man väl slutat...
Lite blandade känslor där, måste jag ju erkänna. Men, jag hoppas det blir nätter utan avbrott av sömn snart.
DET är något som jag längtar efter. :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss