frestelser...

Jag trodde att helgen skulle bli tuff ur min gi-vinkel (kan man säga så????). Men det har faktiskt gått över förväntan!
Jaja, jag måste erkänna att vi drack rödvin till vår entrecote och rocofourost-sås igår, men det var det värt! Det var sååå gott! Och rödvin är ganska snällt när det gäller gi, dock inte under fas 1, där vi befinner oss nu...
Men som sagt, det smakade ljuvligt, och jag ångrar mig inte. Eller gör jag det...? Nä.

Sen såg det så gott ut med grillad korv när vi frös vid brasan igår, men det blidde ingen.

Idag var vi och gratulerade Kenneth på födesledagen, och Anki hade gjort så fantastiskt fina smörgåstårtor, så det riktigt sög i magen... Men gulliga hon gjorde i ordning en varsin tallrik med annat smaskigt till oss, med olika kallskuret, grönsaker och kokt ägg. Tack snälla Anki för den!
Anders kunde dock inte hålla sig utan tog en liten liten bit av ena tårtan, och jag tror inte att han ångrat sig. Det var skitgott, säger han. :-)

Ganska konstigt hur man tänker på allt man inte "får" äta. Istället för att se framemot det man får. Vilket ju är mycket godsaker.
Vi har faktiskt njutit av en bit brieost i helgen... utan kex! Jag trodde väl aldrig att jag skulle komma att äta ren brieost! Men tydligen så gick det bra, det med! :-)

Snart har det gått en vecka, sen är det bara att fortsätta!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss