grrr, så surt



Jag packade väskan och begav mig till stan för att gå på afrodans, samma pass som jag gått på varje onsdag, alltid klockan 17,45.
När jag kommer dit så hör jag hög musik och ser ett gäng svettiga tjejer när jag kikar in i hallen.
Kikar på klockan, några minuter kvar.
Är det passet innan som inte slutat?
Eller har de börjat tidigare idag?
Jag smiter in och hoppas att det är uppvärmning på g.
Men alla är ju så svettiga redan....

Jag frågar en av tjejerna och får till svar att passet börjat redan klockan 17!
Men när jag anmälde mig på nätet igår så stod det 17,45, det är jag hundra på!
Jag tar med mig vattenflaska igen och traskar bort till receptionen, lite smått irriterad.

Jodå, från och med nu är det sommarschema som gäller. Och då börjar mitt pass tidigare.
Men var snäll och ändra på nätet då!

Jag undrar om det är något annat pass som börjar kl 18, men nej, det är ju sommaschema, ursäktar killen sig lite försiktigt.
Jaha.
Jag kanske ska göra några kilometer på löpbandet istället?
Eller inte, det är smockfullt med folk i lokalen.
Då går jag ut i spåret utanför.
Bara för att kunna konstatera att det spöregnar!

Jag står där som ett fån ett tag, sen kliver jag in i omklädningsrummet, klär av mig och kliver in i bastun.
Där ligger det en kvinna högst upp, hon lyfter lite nonchalant på huvudet och undrar om det är ok att hon ligger där. Ja, ligg du, muttrar jag.

Ibland känns det att man bor ute på landet.
Som när man åker 5 mil för att basta.
Kul.
Eller inte.

Postat av: Katja

Jag måste bara få säga - du skriver så bra... det här inlägget fick mig att skratta gott samtidigt som jag nästan kan ta på din irritation, eller snarare ilska, rättigenom skärmen... och näe, det är inte kul att åka 5 mil för att basta i en gymbastu, skillnad vore ju om det vore en vedeldad en vid en sjö med en kall lonkero efteråt... :)

 2011-05-25     21:22:26
Postat av: Jenny

Ja, om det ändå varit vid sjön...

 2011-05-27     22:34:30     http://jennyjohannas.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss