"jag är kär"

Hannes var hemma hos en kompis häromdagen, och när han kom hem så satt vi och pratade. Jag frågade vad de gjort där borta och han svarar:

-Det vill jag inte säga.

-Varför inte?

-För att du kommer att skratta.

-Nej, det kommer jag inte att göra.

-Jo, jag vet att du kommer att göra det!

Efter lite övertalning, lirkande och löften från mig att inte skratta säger han:

-Vi lekte att vi gifte oss med Tilde.

-Båda två?

-Ja.

-Tycker ni att hon är söt?

-Nej, det gör vi inte. Vi är kära i henne.

-Är ni kära i henne, båda två?

-Ja. Mamma, jag är kär i henne.
Säger han och ler lite sött.

Ett litet leende smög sig in i min mungipa, med den dolde jag bra. Jag hade lovat att inte skratta, och skulle hålla detta löfte!
Men visst är det sött med kärlek i så unga år. :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss