schlagerkväll

Som sig traditionsenligt bör, så hade vi en schlagerkväll igår. Alla med 20-lapparna redo. :-)
Nina, Tarja, Mika, Markus, Irene och Magnus kom hit, och vi grillade och åt, tyvärr inomhus då vädret inte riktigt bjöd på den värme vi hoppats på. Men det smakade gott trots det!

Efter maten satte vi tjejer oss ute och njöt av ett varsitt glas rosé medan karlarna plockade undan disken.
Här följer en fotokavalkad på mina kära vänner, skåda och njut:










Innan vi bänkade oss framför tv:n och Eurovision Song Contest, så gick vi på en specialkomponerad föreställning med Erics Popular, a la Lucas och Hannes.

Sen var det dags! Fram med sedlarna!


Ner med rösterna på lapparna!


Det fanns ingen självklar favorit, och alla var vi nog överens om att Eric Saade var en av kvällens bästa. Och det blev de tre som röstat på honom, Nina, Mankan och Irene, som kammade hem segern. Tack vare att vi andra tippade helt galet... Jag la min röst på Ungern, och jag tror att den slutade 4:a, från slutet.
Nya tag nästa år, nån gång måste ju potten hamna i min ficka... :-)
Det blev dock barnen som fick dela på vinstpengarna, generösa vinnare som vi har! :-)

Så var detta års schlager slut, och lite schlagernörd som jag är, så ser jag ju nästan framemot nästa års tävlingar... :-)

Bra jobbat Eric!
Postat av: Anna

Men Jenny, hur gick det för Finland då? Hejar du bara på dom ibland......;)Kram Anna

 2011-05-18     12:24:56     http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

När det gäller schlager, så är det inte många gånger jag hållt på Finland. Där blir det att satsa mina pengar på den låt jag gillar.

Men när det gäller sport så klappar mitt hjärta för Finland. :-)

 2011-05-18     14:40:49
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss