sthlm


Med min handgjorda karta begav jag mig upp till Stockholm igår. Jag strosade runt och kikade i affärer.
Sen mötte jag upp Marjo och vi åt lunch på Grodan, det blev tonfisk för oss båda, jättesmarrigt!

Därefter tog jag min karta och letade upp skolan.
Jag gjorde ett prov uppdelat i en mattedel och en engelskadel.
Engelskan gick kanonbra, det var ett test på engelsk grammatik, och det har jag aldrig haft några som helst problem med.
Matten däremot... ja, jag vet inte. Jag svarade på allt. Nja, nästan i alla fall. Den sista frågan förstod jag överhuvudtaget inte, och där skrev jag ett svar, bara för att inte lämna tomt.

Vecka 25 får jag svar på om jag kommer vidare, eller rättare sagt om jag blir erbjuden en plats på skolan. Tills dess är det bara att hålla tummarna.
Vi var 190 sökande på 36 platser. Inte jättebra odds alltså. Återstår att se om man klarar sig el inte....

Jag berättade ju tidigare att jag skulle skriva ett test på en annan skola också.
Igår kväll var jag uppe i varv och helspeedad, så klockan 21,45 bestämde jag mig för att göra det testet också, eftersom det var vebbaserat.
Med facit i hand inte så klokt, för när jag väl satte mig där så insåg jag att mitt lilla huvud var lite lagom trött....
Men jag avslutade provet, svarade på allt, så nu håller vi tummarna.
Där med.
Postat av: Nina

Hihi, sådana kartor brukar jag också rita :)



Jag håller alla mina tummar och tår!

 2011-05-20     21:49:02     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss