välkommen solen!

Idag kom han/hon/det tillbaka, solen! Jag vill ju gärna tro att det är en hon, bara för att... :-)
men välkommet är det i alla fall!

I morse drog vi iväg til Hölöskolans dag. Elerver i all aårskurser håller i olika aktiviteter/tävlingar. Lucas och övriga åk5 hade hand om chokladhjulet i år, och efter att ha spelat ett antal tior (en sisådär 10st...) så vann vi til slut en 200g Marabou-choklad, till Hannes stora förtjusning! Han inser ju att han är den enda som äter choklad just nu; Lucas har fortfarande godislöfte och jag och Anders kör gi. Så tillsammans med fiskedamm fick han en rejäl lördagsgodis-ranson.

I övrigt köpte vi en hel del blommor:




Vi köpte fyra st tomatplantor, för vi har hört att deras tomatplantor ger sååå mycket tomater, hela sommaren. Tilläggas bör att de förodlas i det stora växthuset). Men vi t'nkte att va fasiken, vi testar!
När vi tog in de för kvällen (de tål inte de kalla nätter vi har än), så såg de ut så här:

Vi får väl se om de tar sig och ger massor med smarriga tomater, som alla säger att de ska ge! :-)

Sen åkte jag och Lucas till K-Rauta och fann att de hade super-rea-pris på jord och blommor, så vi köpte 7 säckar jord och ett 20-tal plantor, och dessa har jag planterat i eftermiddag. Och insåg till slut att jag är några krukor kort... :-)

Härligt med sole, värme och blommor, eller hur! :-)
Me like!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss