varför gråter inte emma


Jag håller på och läser ut denna bok, "Varför gråter inte Emma?".
Emma är ju mamman som miste sina båda barn i det sk Arbogamordet, och blev själv svårt skadad.
Hon berättar sin historia i boken, och jag har suttit här och läst mer om fallet på nätet.
Vilken fruktansvärd otäck människa, den tyska Schurrer som utförde detta!
Hon verkar inte riktigt stabil nånstans faktiskt, hon var iskall på mordkvällen och ljuger och hittar på egna historier i rätten.
Hoppas hon blir borta från gatorna i resten av sitt liv, livstidsdömd som hon blev.

Jag vet inte hur jag skulle kunna gå vidare efter en sådan tragedi. Barnen är ju dock det allra, allra viktigaste jag har, och det är väl aldrig meningen att man skall överleva sina barn.
Usch, hemskt.
Postat av: Jenny A

Ja visst är det hemskt?!? Har ingen aning hur man själv skulle reagera. Det är ju svårt att ta till sig sånt att det över huvud taget händer! Tragedi!

Men det är sådana händelser som gör att man kramar sina barn lite extra och står ut med lite stök och gnäll, tänk om de inte fanns där.

Kram Jenny

 2011-05-02     18:54:02     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss