en kväll i sthlm

Mormor och morfar kom och åt korv med bröd med oss igår, och sen var det dags för mig och Anders och hoppa in i duschen och göra oss i ordning för att åka upp till Stockholm med Anders kollegor med respektive.
Eftersom killarna visat så bra resultat på jobbet, så ville chefen visa uppskattning och bjöd sin personal med respektive på musikal. Romeo och Julia med Måns Zelmerlöv stod på schemat, följt av en middag.

Men när vi kom upp till Göta Lejon möts vi av en stor skylt på dörren:

"Föreställningen inställd på grund av sjukdom. "

Åhh, vad jag blev besviken, jag hade sååå gärna velat se den!
Tydligen hade lilla Måns åkt på magsjuka, och någon ersättare hann de inte få fram.
Snopna stod vi där och undrade vad göra istället.

Det slutade med att vi tog en promenad till Mariatorget och en bowlinghall.
Lagen var givna: killarna på ena banan och tjejerna på andra!
Efter en timme stod killarna som vinnare, med vi var lika nöjda för det. :-)

Sen promenerade vi till restaurangen där vi hade ett bord bokat.

Det här med mat, ja....
Jag och Anders har ju kört Cambridge-kur de senaste 6-7 veckorna, med lite fusk emellanåt. ;-)
Men redan i fredags provade vi att äta lite för att se hur det känns/reagerar i magen. Det kändes jättebra, vilket var skönt för jag hade verkligen ingen lust att sitta där på restaurangen och dricka grönsakssoppa!

Nej, lyssna här, istället blev det:

- pilgrimsmusslor till förrätt
- grillad tonfisk med varma grönsaker till varmrätt
- creme brulée till efterrätt

Till det ett par glas rödvin.
Hur det kändes i magen? Jättebra! Proppmätt är bara förnamnet, men ingen magknip eller bubblande tarmar. Konstigt nog.
Och det var så gott!!!! Det var värt varenda extra hekto/kilo det förde med sig!
Men idag är det tillbaka till soppa, tre veckor till ska vi köra.

Kvällen var jättetrevlig med ett gäng lättsamma människor.
Och Måns som Romeo, ja jag ska se om jag kan lyckas boka biljetter på egen hand.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss