mina fobier



Jag har kommit på att jag är ganska rädd av mig.
Vilket jag inte gillar speciellt mycket.
Jag är flygrädd, hissrädd, höjdrädd, mörkrädd och har klaustrofobi.
Jag satt och funderade på dessa fobier, och kom fram till att de har en gemensam nämnare:

- De är alla situationer där jag inte har någon som helst makt.

Och vad betyder detta?
Att jag har ett kontrollbehov?
Nej, det skulle jag nog inte påstå att jag har.

Så jag har bestämt mig för att trotsa ett par av dessa rädslor, nämligen min flygrädsla och min höjdskräck.

I december åker jag och Anders till Paris själva i några dagar, vilket betyder att jag måste flyga (nu flyger vi med Ryanair, vilket inte känns som det bästa valet om man är flygrädd...).
Sen ska jag verkligen försöka ta mig upp i Eiffeltornet med Anders, jag ska försöka!
Jag har varit där uppe en gång tidigare, för väldigt många år sen, och då klättrade vi faktiskt upp, så hissen kan ju undvikas.
Frågan är bara vad som är värst:
att åka hissen upp eller att se marken hamna längre och längre ner under fötterna....?

En helg i min älskades sällskap i romantiska Paris med dess julskyltning och -belysning är värt att trotsa ett par sketna rädslor för. Helt klart.

Vi får väl se hur kaxig jag är när det närmar sig....

Postat av: Anna

Vad mysigt det låter! Klart att du fixar det! Kram Anna

 2011-10-27     19:52:29     http://www.anna-lindkvist.bloggagratis.se
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss