Första dagen på den långa ledigheten

Det var det ju faktiskt idag! Anders muttrade lite igår kväll när han ställde klockan, tyckte väl att det var orättvist att vi andra får vara lediga hela veckan. :-)

Började med en hääärlig sovmorgon, klockan visade nästan halv 10 när jag klev upp.  Det blev en grötfrukost efter tjat från barnen, sen gjorde vi oss i ordning och väntade in Irene som hade med sig ett papper jag skulle fylla i åt henne.
Sen blev det en promenad i solen, barnen hoppade upp på sina cyklar och jag och Irene hade fullt sjå med att hålla oss undan Hannes som precis lärt sig cykla, om än lite vingligt fortfarande. Men han är så duktig!.
Hannes fick också hämta ut sin Bingolotto-vinst på 100kr som han vann på uppesittarkvällen den 23 december... Tur att vinsten fortfarande var giltig så han fick sin peng! :-)

Jag och Lucas spelande Headbandz på eftermiddagen, och det är ju så klurigt. Gäller att ställa rätt frågor... :-)
Vi hann med en biljardmatch också, och det var tajt, tajt, tajt om segern, som han till slut tog hem. Bara att gratulera min överman! :-)









Barnen har varit ute och cyklat med kompisar hela kvällen, så jag och Anders passade på att leta gardiner på nätet... utan nån större framgång tyvärr. Jag får bege mig ner på stan nån dag, nånstans borde de ju ha plommonfärgade gardiner till mig! Ikea kanske? ;-)

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss