Långfredag

I morse vaknade jag redan efter halv sju. Jag brukar vara den som sover längst i vår familj, men jag var så täppt i näsan, så det var bara att gå upp. Envisa förkylning.. eller kan det vara graviditetstäppa tro?
De andra vaknade strax efter och faktiskt fick jag en hel del gjort på förmiddagen. Jag dukade fram en riktigt äggig frukost till familjen, sen blev det baka bröd, tvätta, röja i klädkammaren, skura i köket och till och med hinna se på när Hannes svajande cyklade utan stödhjul. Han är så duktig! :-)

På eftermiddagen åkte vi till mina föräldrar för en riktigt traditionell påskmiddag med hela familjen. De hade ordnat så mycket härligt god mat, och vi var en och annan som proppmätta sjönk ner i soffan efter att memman/glassen intagits. 
Fast det är bra konstigt; spelar ingen roll hur mätt man är, man är ändå i den där godisskålen och gräver! Jag kanske inte ska skriva man, utan jag.... ;-)  Dålig karaktär? Kan vara så.... :-/

Det blir nog sängen för mig alldeles strax, det är konsekvenserna efter att ha gått upp med tuppen.... :-)  
Postat av: Anne

Jenny, nog måste det väl anses som oartigt om du INTE tog ur godisskålen?! Dina föräldrar har ju ställt fram den för att det ska njutas av som med maten!



Du var helt enkelt bara artig! ;-)



Själv är jag väldigt artig den här helgen! Hihi!

 2010-04-03     22:51:06
Postat av: Jenny

Ja, det är klart jag tog en och annan bit för artighetens skull... ;-)

 2010-04-04     20:41:01
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss