Sockeravvänjning ja...

Jag var på Hälsoenheten strax före klockan 15 igår, och när jag satt där och såg mina "kurskamrater" komma in i lokalen, så måste jag nog erkänna att jag kände mig lite malplacerad... In kom kvinnor och män, med rullatorer och kryckor som de, antar jag, hade pga problem med knän och rygg, orsakade av sin övervikt. En del berättade att de hade fått diabetes, sömnapne, högt blodtryck mm.... Jag kände mig väldigt frisk och... gravid! :-)

Tjejen som höll i föreläsningen jobbade där, och talade på en gång om att de endast tar emot patienter som har ett BMI på 30 eller mer. Jag är långt ifrån den gränsen, jag var ju där för att få hjälp med mitt sockerberoende!

Jag tänkte att jag i alla fall skulle gå på de här 5 föreläsningarna, kanske kan jag hitta motivation och inspiration för att själv orka ta tag i problemet. Kanske kan de erbjuda nån sorts stöd eller liknande till mig också, hos sjukgymnast, dietist eller nåt. Det finns ju en anledning till att min bm skickade dit mig..... Och kanske är jag på väg till det stadiet som dessa människor befann sig i, om jag inte skärper till mig...



Det var i alla fall skönt att få göra något helt annat, att inte behöva passa tider på dagis och planera middag osv!
Efter föreläsningen träffade jag Nina på stan, och vi strosade runt ett tag. Det var nog vad jag behövde, för humöret var på topp när jag kom hem, och ännu bättre blev det när jag ser Anders stå vid grillen och grilla vildsvinskarre. :-)

Han röjde undan efter middagen, medan jag kröp ner i soffan med barnen och såg på Halv åtta hos mig, vilket av någon anledning är ett av deras älsklingsprogram. :-)

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss