leibovitz

Igår åkte jag, Nina och Maya upp till Stockholm för att gå på fotografiska museet, utställningen av Annie Leibovitz lockade. Men jag måste nog erkänna att jag blev lite besviken när jag gick där; tyckte att de valt ut tråkiga bilder. Letar man på nätet så hittar man fantrastiska foton av henne, både rena bilder och bilder som gjorts i Photoshop eller annat fotoredigeringsprogram.

Vi hade nog lite höga förväntningar både jag och Nina, fotointresserade som vi är. Och det slutade nog med att vi tyckte att en hel del av dessa bilder kunde vi kanske ha knäppt själva... :-)
  






En annan vars bilder de hade på utställningen var Lennart Nilsson, och även om jag sett hans bilder flera gånger, så blev jag lika fascinerad denna gång! Att han lyckas fånga den lilla lilla spernien som befruktar det lilla lilla ägget, det är ju så fascinerande!

Efter besöket på museet så gick vi vidare bort till Slussen och Skeppsbron. Vi gick upp till Gamla Stan och köpte med oss en varsin smarrig smörgås och gick och satte oss vid kajkanten igen. Där satt vi en bra stund och åt, tittade på allt folkvimmel runtomkring oss, alla turister som nöjda klev av och på alla skärgårdbåtar.
Vi njöt av solen och värmen och hade allmänt trevligt och tjejigt... så där som bara tjejer kan ha! :-)

Och eftersom jag lyckades ta med mig en kamera med helt urladdat batteri, så lånar jag lite bilder av Nina. :-)











Åh vad jag mös igår! Fick mersmak på både sommar, Stockholm och "tjejgrejer"! :-)
Tack Nina för denna dag!

Postat av: Nina

Hihi, vad fint du länkade till mig:)



Och tack själv för igår (och hela helgen), det var verkligen RIKTIGT trevligt i storstan:)

 2010-08-15     16:48:55     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss