Besök hos bm

Idag fick jag skjuts till Järna och barnmorskan av Pia, eftersom jag är billös då polon är på verkstad.
Vi pratade om en eventuell deltidssjukskrivning, eftersom jag känner att 6-timmars dag vore alldeles lagom för mig att jobba just nu. 
Fick en läkartid den 11/3, och då hoppas jag att det inte blir några problem att få en 25%-ig sjukskrivning.

Hon mätte magen, och livmodern är 24 cm, vilket var mitt på kurvan.
Hjärtljuden slog i 147 per minut, vilket jag tror ungefär var vad de andra också legat på.
Ganska mysigt att höra det lilla hjärtat, trots att jag känner bök, stök och sparkar hela dagarna. :-) 

Min bm skulle också skicka en remiss till Hälsoenheten, så att jag får komma dit och få hjälp med mitt sockerberoende. Det känns jättebra, för det är ju bågot som jag lidit av i flera år.
I och med att jag stoppar i mig socker varje dag, så får ju barnet också ett beroende, vilket medför att det kan må dåligt och ha riktig abstinens när det kommer ut.
Jag känner mig jättepeppad och redo för att ta tag i detta, och hoppas att det inte dröjer alltför länge innan jag får komma dit!
Ser framemot att kunna säga: hejdå socker! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss