på jakt efter en smartphone

 eller   eller ???


I torsdags åkte jag till Elgiganten för att köpa mig en ny telefon. Jag hade bestämt mig för att kosta på mig en Iphone 4.

Jag kliver in på affären och får efter ett tag kontakt med personalen.
Jag berättar vad jag vill, och hon svarar med att säga att jag ska välja en annan telefon, en som är mycket bättre än Iphone. Hon visar mig ett par andra modeller, och berömmer dem så.

Totalt förvirrad går jag ut igen, utan telefon.
Efter mycket diskussioner med min kära sambo, tillika prylbög, så står jag fast vid att det är en Iphone jag ska/vill ha.
Jag tycker egentligen att den är för dyr, men å andra sidan är det en bra telefon. Och mycket mer.

Idag åker vi tillbaka till Elgiganten för att köpa den där Iphonen till mig.
Det är en annan försäljare där, och när det väl är vår tur, så börjar han ifrågasätta varför jag ska ha just en Iphone, när det finns telefoner som är mycket bättre.
Jag blir helt stum och låter Anders ta över diskussionen...

Jo, visst får vi köpa den om vi vill.
Tack.
Men.
Det finns ju andra telefoner som är mycket billigare.
Men ni bestämmer.
Tack.

Sen kommer nästa problem:
De säljer inte Iphone med Telia-abonnemang.
Vilket jag hade bestämt mig för att teckna.
Efter lite diskussioner fram och tillbaka så går jag och Anders undan och surfar in på Telias sidor för att se priser och abonnemang.
 
Efter ytterligare diskussioner bestämmer jag mig för att jag ska teckna ett Tele2-abonnemag i alla fall.
Jag har det idag och det fungerar jättebra.

Med bestämda steg traskar jag tillbaka mot disken för att med bestämd röst tala om för försäljaren att jag bestämt mig.

När jag kommer fram är det kö, kö och kö. Massor med kö.
Jag hänger där en stund men inser att det skulle ta evigheter innan det är vår tur.

Så jag går därifrån.
Utan telefon.
Igen.

När vi skulle ha Maya så sa Anders:

-Nu går vi och hämtar den här bebisen, det är som att gå på coop och handla.
(Obs! Anders ord, INTE mina!!)

Varför kan det inte vara lika enkelt att köpa en ny mobiltelefon?
Nej, då tar det dagar, kanske veckor, att lyckas köpa en.
Eller är det jag som är problemet??

Postat av: Cecilia Uhr

Hej Jenny,



Vad roligt att du funderar på att skaffa en iPhone via oss. Du kan läsa mer om iPhone och Tele2 samt även teckna abonnemang online på http://www.tele2.se/mobilabonnemang/iphone4-16gb.html. Tele2 har en egen iPhone-support, så om du skulle ha några funderingar kring till exempel appar, inställningar eller iTunes så kan du lätt nå oss på 0772-25 25 25 så hjälper vi dig. Om du har några andra frågor går det även bra att mejla mig. Vi hoppas att du blir nöjd med din nya telefon.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]

 2011-08-04     16:41:18
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss