vad är det nu då...?


Idag har jag varit hemma från skolan.
Igår small det till i ryggen, och under kvällen och natten har det bara blivt värre.
Jag har vaknat varje gång jag rört mig det minsta. Så framemot tre inatt insåg jag att det var meningslöst att ta sig till skolan idag, och stängde av klockan.

Anders skjutsade Maya till mormor och mofar, eftersom hon snorar, hostar och febrar (kan man säga så?? :-)).
Jag kunde ju ändå inte ta hand om henne med min rygg.

Så idag har jag haft ryggläge på soffan och däremellan försökt röra lite på mig, gått små promenader runt kvarteret.
Och faktiskt så känns det mycket bättre, hurra för det!

Men bara för att jag inte ska glädja mig alltför mycket, så har det onda, nåja, kliandet iaf, flyttat sig upp till näsan, den börjar kännas täppt, och jag börjar känna mig hängig och trött.

Nu sitter jag här med tända ljus, de första för i år faktiskt, och en kopp te och försöker lura bort eventuella bacillusker.
För imorgon hade jag nog tänkt ta mig till skolan.
Så håll tummarna!
Postat av: Nina

Jag sa ju till er att äta en massa c-vitaminer när ni kom hem:)

 2011-09-13     08:47:53     http://korninakor.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss