2:a advent brukar vara vår helg

Det är den helgen på året då vi åker iväg själva, jag och Anders, utan barn. Vi brukar sova borta ett par nätter och handla så mycket julklappar vi bara kan, äta mat ute, strosa och bara mysa.


2007 åkte vi till London i några dagar. Julpyntet var helt fantastiskt, här Marks&Spencer.


Vi promenerade, åkte tunnelbana och promenerade ännu mer. Här har vi hittat till Tower Bridge. Vi shoppade på enorma Hamleys, lyxiga Harrods, fikade på Starbucks och tog en öl/vin på klassiska pubar.


Året efter drog vi till Göteborg över en helg. Julmarknad på Liseberg var givetvis ett måste. Hur mysigt som helst med lotterier, massa småhandling och ett smarrigt julbord.

Det bästa med dessa helger är att bara få rå om varandra, vara tillsammans och göra "vuxna" saker.
Men i år blir det ingen myshelg. Istället blir det godisbak, bullbak och pepparkakshusbygge med barnen.
Det är inte heller fy skam. :-)

Just nu är Anders och Lucas ute och bygger en jättesnögubbe (var deras plan iaf när det gick ut :-)), och Maya har somnat så jag ska nog ge mig på att göra lite tryffel. Det har jag aldrig gjort förut, så håll tummarna att jag lyckas! :-)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss