nästa gång är jag bara tyst


Jag och Maya åkte ner på stan idag för att komplettera det absolut sista till tomtens säck.
Jag lämnade Anders och Lucas i varsin soffa, halvsovandes.
Glada och frusna strosade vi runt på stan, Maya sov i vagnen en bra stund så mamma kunde prova lite kläder. För kläder till både jul och nyår stod också på att-göra-på-stan-listan.

Men, buhuuu, det finns absolut ingenting för min kropp!!!! Jag provade klänning efter klänning, men nej. Jag är för tjock! Rent ut sagt. Inne på hm fick jag sen syn på en jättefin klänning som kanske kunde passa mina former. När jag lyfte blicken såg jag att det stod "mamma" ovanför. Då åkte jag hem!

Hämtade Hannes på skolan, kom hem och åt lunch. Dååååå.... magen började brumma, knorra och morra. Jaha, min tur. Så här har vi legat alla tre i eftermiddag. Stackars Hannes fick ingen middag utan fick nöja sig med youghurt.

Jag skall aldrig mer klaga över min vikt offentligt, för tydligen straffas man direkt. :-o

Lucas och de andra i hans klass har fadderbarn i åk1, och idag skulle de ha med sig fika till sitt fadderbarn. Så igår stod han och gjorde en kladdkaka helt själv, vilken tråkigt nog står kvar i kylen. Jag tyckte lite synd om honom när han varit så duktig, och så kan han inte gå. Han var lite ledsen över det, min lilla gubbe.

Imorgon skulle de byta julklappar med varandra i klassen, och han fick en söt liten Linn på sin lapp, så vi har handlat en liten sak till henne och slagit in den. Dessvärre blir nog Linn utan julklapp imorgon, för Lucas får nog vara hemma då också.
Det är så typiskt, han har inte många sjukdagar under alla år, men när det händer något roligt och han verkligen vill gå till skolan, då åker han på nåt! Stackarn.

Nu tänker vi sova bort alla bacillusker så vi är fit for fight imorgon!
Postat av: Nina

Neeeeej!



 2010-12-22     11:05:48     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Din shoppinghistoria låter som mitt uppvaknande igår. Nu är jag tjock! Måste bli av med mammakilon. kan inte ha mammabyxorna resten av livet. Tack för att du delar så roliga små historier!

 2010-12-25     23:05:28
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss