sjukstuga på julafton??

Ja det lutar tyvärr åt det hållet just nu.
Lucas väckte mig inatt och sa att han hade ont i magen. Jahapp. Den berömda magsjukan? Mycket riktigt, han sprang på toa halva natten. Och det gjorde även Anders.
Så vi övriga får väl den härliga smittan lagom till jul. Idag ska här ätas vitpepparkorn. Massor med vitpepparkorn! Kan vara så att det är för sent, men det kan vara värt ett försök!

Så inatt har jag varit uppe med Lucas flera gånger. Jag är lite skraj för denna sjukdom, så jag försökte trösta honom på säkert avstånd, sisådär 3 meter bort... Vilken mysig mamma va! Jag vet att det är luftburet, men jag har lite svårt att gå nära magsjuka...

Så en halvvaken natt och en uppesittarkväll gör mig till en mycket trött människa idag.
Det var lite annat pyssel som höll oss sysselsatta här hemma till sisådär midnatt. ;-)
Postat av: Nina

Ja, proppa i dig bara!!!

 2010-12-21     10:49:26     http://niiina.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss