uppe med tuppen

Klockan är 06.33 och här sitter jag. Jag och ett litet ljus.
Jag har legat vaken i min säng i en timme efter att ha ammat Maya. Jag har legat och lyssnat på henne, där hon låg i sin säng och lät som en liten gris. Det rosslar i halsen och i näsan. Hon hostar och försöker på något sätt andas mellan snoret i den lilla näsan.

Och jag låg och kände hur jag också börjar bli irriterad i halsen och täppt i näsan. Och jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att jag har lite ont i örat. Barnsjukdomar. :-o

Men snart ringer Lucas klocka, så jag ska nog gå och göra klart frukost till honom.
Alltför ofta kommer han in till oss på morgonen och viskar lite försiktigt:
-Mamma, pappa, frukosten är klar...

Och det är ju inte meningen att han ska få upp oss på mornarna.... nästan så jag skäms. Jag är ju fruktansvärt morgontrött, gillar inte väckarklockor.
Men han är världens duktigaste, så idag ska han få frukosten serverad. Jag ska nog tända ljus i köket också och sätta mig och njuta av frukosten tillsammans med honom.

Ha en bra fredag!
Postat av: Jenny A

Jag tycker inte heller om väckarklockor!

kram Jenny



ps. krya på er!

 2010-12-03     08:06:26     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss