3:dje advent



Det tredje ljuset är tänt.
Tredje advent, julafton närmar sig med stormsteg!
Igår sa Lucas:
-Mamma, jag lääängtar till julafton, och det är ditt fel!

Ja, vad säger man? Som mamma får man ta på sig en hel del, och tydligen även saker man inte på något sätt kan styra över. Nu sa han det med glimten i ögat, så jag tog väl inte åt mig direkt. :-)

Fast den långa långa väntan hör ju på något sätt till.
Jag minns när jag var liten, december var ju vääärldens längsta månad!

Idag älskar jag tiden från första advent fram till nyår! Hela månaden är som ett enda mysmoln. Kanske känns det speciellt mysigt i år när jag är föräldraledig med världens goaste lilla tös, Anders är hemma med oss, och vi har så mycket tid hela familjen.
Detta kanske ska införas som en årlig tradition? Skulle bli poppis på jobbet! Eller inte. :-)

Igår hade jag i alla fall en kväll med mina bästa vänner. Vi drack glögg, fikade, snaskade med en massa julgodis, drack lite vin och hade såna diskussioner som bara vi kan! Det blev mycket bebisprat av naturliga skäl ;-), och vilda diskussioner om att gå på blinddejt eller inte gå på blinddejt! :-)

Idag blir det julpyssel på scoutgården.
Just nu håller Lucas på och dekorerar pepparkakshus, och jag har lovat att låta honom göra hela... Jag vill gärna komma med ideer och hjälpa till och få glasyren rak och fin, men biter mig själv i tungan och låter honom fixa och greja i lugn och ro! :-)
 
Ha en mysig tredje advent!
Postat av: Jenny A

Åh vad mysigt med hela familjen!!! Förstår att du njuter!!!



Kramar Jenny

 2010-12-12     13:25:12     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Postat av: Nina

Jag säger nej till blinddejter;-)

 2010-12-12     15:56:17     http://niiina.blogg.se/
Postat av: Jenny A

Tack för awarden!!!



Kramis!

 2010-12-12     18:49:52     http://ljusaheminredningstankar.blogspot.com/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss