Böcker!



Jag är inne i en bokslukarperiod just nu, och läser allt jag kommer över i stort sett.
Jag har läst Flyga Drake förut, och fick nu låna Tusen Strålande Solar av samma författare, Khaled Hosseini, och den sträcklästes på några kvällar.
Båda böckerna handlar om Afganistan, den senare om kvinnornas ställning, och man kan ju inte låta bli att bli förbannad....

Den andra boken på bilden, En Halv Gul Sol, håller jag på med nu, och den handlar om några afrikanska kvinnor och män, situationen före och under att kriget härjar även i deras land. Har inte läst så jättemycket av den än, men det verkar vara en känslofylld och väldigt intressant bok också.
Postat av: Emelie

Jag har läst Tusen strålande solar! Ganska bra men jag tycker att Flyga drake var bättre. En halv gul sol har jag faktiskt aldrig hört talas om. Är den bra?

 2010-02-13     11:55:51     http://emptypages.blogg.se/
Postat av: lukes

anmäl dig till dagens blogg. Anmäl dig flera gånger så har du större chans att vinna. Vinnaren utses ikväll. Lycka till om du är med :)

 2010-02-13     12:37:27     http://nattstad.se/lukes
Postat av: Katja

Jag håller på och läser "Boktjuven" - handlar om en flicka i andra världskrigets Tyskland berättad av döden... speciell men så bra!

 2010-02-13     15:31:10
Postat av: Jenny

Katja, är det din bok? Kanske man får låna den sen? Den lät... annorlunda. :-)

 2010-02-15     19:08:57
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss